Pigeon-Talk banner
18K views 9 replies 7 participants last post by  Larry_Cologne  
#1 · (Edited)
Ik stond op het punt mijn zolder te beginnen toen een plaatselijke liefhebber met wie ik sprak, vroeg of ik beperkingen had in mijn buurt. Uit de losse pols dacht ik dat er niet zoveel van mijn buren paarden houden.

Artikel VII, Gebruiksbeperkingen, zegt echter onder paragraaf 10: Geen dieren, vee of pluimvee van welke aard dan ook mogen worden gehouden of gefokt op een perceel, behalve dat paarden, honden, katten of andere huisdieren mogen worden gehouden, op voorwaarde dat ze niet worden gehouden, gefokt of onderhouden voor commerciële doeleinden. Eén paard of koe is toegestaan per perceel, tenzij het perceel groter is dan 1,5 hectare, in welk geval twee paarden of koeien zijn toegestaan.

Zijn racepostduiven pluimvee of kan ik ze onder huisdieren krijgen?

#2 ·
Op de meeste plaatsen vallen ze onder de categorie gevogelte.

#3 · (Edited)
Je zult contact moeten opnemen met iemand om te zien of duiven onder een van de categorieën vallen die je niet mag hebben. Duiven zijn geen pluimvee, hoewel sommige steden ze graag bij pluimvee indelen. Toen mijn vader in de stad woonde, kwamen er ook klachten over zijn duiven. Uiteindelijk stond er nergens in de regels iets over duiven, alleen over pluimvee, wat ze niet waren... dus hij mocht zijn vogels houden. Natuurlijk zullen niet alle plaatsen zo vreedzaam tot een overeenkomst komen.

#4 ·
Het is het beste dat hij het controleert om zeker te zijn. Gewoon een levend wezen kwijtraken is niet per se zo gemakkelijk, vooral als men er zeker van wil zijn dat dat wezen in een veilige omgeving wordt geplaatst. Kijk maar naar al diegenen die op deze site ter adoptie worden aangeboden en ik ben er zeker van dat degenen die hier vertegenwoordigd zijn slechts een "druppel op een gloeiende plaat" zijn.

• Like
Reactions: pigeons of the pier
#5 ·
Veel mensen zijn erg onwetend als het om duiven gaat. Ze weten alleen wat hen is verteld (ratten met vleugels, ongedierte, ziekteverspreiders, enz...) en controleren nooit de feiten. Dit kan een kans zijn om wat info naar uw gemeenteraad te sturen. Nodig ze uit in een hok (een hok dat SCHOON is) en laat een paar ervaren mensen daar hun vragen beantwoorden.
Mijn broer is gemeenteraadslid in een stad in het noorden. Omdat hij zich mijn vogels herinnerde toen we kinderen waren, moedigde hij de andere bestuursleden aan om met hem mee te gaan om meer over duiven te "leren". Uiteindelijk gaven ze de man een afwijking die hem toestond vijf paar vogels te houden en niet meer dan twintig in totaal.
Misschien kunt u hen zover krijgen dat ze u een ontheffing van de verordening geven... Gewoon een gedachte.

#8 ·
Veel mensen zijn erg onwetend als het om duiven gaat. Ze weten alleen wat hen is verteld (ratten met vleugels, ongedierte, ziekteverwekkers, enz...) en controleren nooit de feiten. Dit kan een kans zijn om wat informatie naar uw gemeenteraad te sturen. GOEDE HEMEL, NEE!!! ALS ZE DE KANS KRIJGEN OM NEE TE ZEGGEN, ZULLEN ZE HET DOEN... EN HET IS MAKKELIJKER OM VERGEVING TE KRIJGEN DAN TOESTEMMING!!!! Nodig ze uit in een duiventil (een SCHONE duiventil) en laat er een paar ervaren mensen zijn om hun vragen te beantwoorden. Mijn broer is gemeenteraadslid in een stad in het noorden. Omdat hij zich mijn vogels herinnerde toen we kinderen waren, moedigde hij de andere bestuursleden aan om met hem mee te gaan om meer over duiven te "leren". Uiteindelijk gaven ze de man een afwijking die hem toestond vijf paar vogels te houden en niet meer dan twintig in totaal. Misschien kunt u hen zover krijgen dat ze u een ontheffing van de verordening geven... Gewoon een gedachte.
Er zijn mazen in vrijwel elke wet of code als je maar hard genoeg zoekt. Ben er geweest, heb dat gedaan!

#6 ·
De overheid lijkt moeite te hebben met het classificeren van duiven. Soms denken ze dat het pluimvee is. Soms is dat niet zo. Mijn lokale verordening classificeert het niet als pluimvee, aangezien we ze niet fokken om te eten of hun eieren te eten. Maar soms lijkt de federale overheid te denken dat het pluimvee is. Het is verwarrend. Je kunt er veilig van uitgaan dat de duif een huisdier is. Ik beschouw de mijne als huisdieren.

#7 ·
Typische burgerlijke BS

Ten eerste, duiven zijn in geen enkele zin pluimvee.

Ten tweede, door vee zoals een koe of een paard op een perceel toe te staan, hebben ze zich blootgesteld aan gerechtvaardigde uitdagingen.

Ten derde, als ik u was, aangezien ze specifiek pluimvee noemen, maak u geen zorgen!
De eerste regel van handelen ten aanzien van de overheid is: "Het is gemakkelijker om vergiffenis te vragen dan om toestemming te vragen", dus in hemelsnaam, vraag niemand op het stadhuis of het oké is om uw zolder te bouwen en uw vogels erin te houden.

Ten vierde, heeft u goede relaties met uw directe buren? Dit is het belangrijkst, aangezien geen enkele gemeente die ik ken ooit zal proberen een bestemmingsplan als dit te handhaven, tenzij er een klacht is.

Ik ben er geweest, ik weet het.

#9 · (Edited)
Bedankt allemaal. Het eerste wat ik vandaag ga doen is een aanvraag indienen bij de HOA voor een vastgoedwijziging. Ik heb dit in het verleden al verschillende keren gedaan en ken de kneepjes van het vak. Ik ben van plan om 900 sq. ft. terras aan het zwembad en een 8'x8' zwembadgebouw in het omheinde zwembadgedeelte aan te vragen. Er wordt in dit document geen melding gemaakt van het woord duif of zolder. (bedankt risingstarfans) Nadat ik de goedkeuring heb gekregen, zal ik met de buren praten over het houden van postduiven. Ik heb een zeer goede relatie met alle buren, ik ben de klusjesman van de buurt.

#10 · (Edited)
Frank,

Vele wetten en voorschriften worden aangenomen voor selectieve handhaving.

Bijvoorbeeld, vroeger, toen veel boerengemeenschappen het gevoel hadden dat een stel hippies op bedrieglijke wijze een naburig veld zouden huren om een enorm rockfestival op te zetten, waarbij beken verstopt zouden raken met ongezuiverd afvalwater, kippen zouden stoppen met leggen en koeien zouden stoppen met melk geven, zouden de regels die van toepassing zijn op het verkrijgen van een vergunning voor bijeenkomsten worden ingeroepen. Eén toilet voor elke tien mensen, brandweerlieden, verharde wegen, enzovoort. Als er een kerkelijke herleving of een scoutingbijeenkomst zou worden gehouden, geen groot probleem.

De regelgeving was er om een confrontatie te voorkomen, of om een overlast te verwijderen waarvoor geen andere wettelijke gronden of middelen waren.

Toen ik enkele jaren geleden de DEFRA-voorschriften van het VK onderzocht, leek het erop dat ze duiven niet de bescherming wilden geven die wilde dieren wordt toegekend, dus classificeerden ze ze als pluimvee. (Ik deed dit onderzoek om te zien of een Brits bedrijf dat een Amerikaans bedrijf bezat dat duiven misbruikte, onder druk kon worden gezet om druk uit te oefenen op het Amerikaanse benzinestation. Ik wilde zien wat de officiële Britse lijn over duiven was).

Je kunt dingen doen met "pluimvee" die je niet kunt doen met "wilde dieren". Je kunt er meer van vervoeren in kleinere kooien, ze eten enzovoort. Je kunt een kip dragen zonder een speciale eigenaarsvergunning voor een kip te hebben, aangezien je van plan bent hem op te eten.

De regels voldoen niet noodzakelijkerwijs aan een wetenschappelijke of ethische logica. Ze zijn gemaakt om sommige mensen tegemoet te komen die dingen met de vogels willen doen, en om deze mensen te beschermen tegen andere mensen die andere dingen met de vogels willen doen.

De gezondheidsautoriteiten willen over het algemeen niet dat een groot aantal dieren dicht bij een woning of dicht bij naburige woningen wordt gehouden. Makkelijker gezegd, houd de dieren een beetje weg van het huis.

Ik herinner me dat ik geïrriteerd was door twee naburige hanen die periodiek de hele nacht kraaiden om de andere haan te laten weten ofwel "blijf van mijn territorium af, ik ben er nog" of "het is twee uur en alles is in orde". Door het warme zomerweer moest ik de ramen openhouden (in de buurt van Antwerpen, België).

Het zou moeilijk zijn om een zaak te maken van het hebben van vijftig huisduiven. Je zou al hun namen moeten onthouden, individuele medische en immunisatiegegevens moeten hebben om te laten zien dat je er echt om gaf, waarschijnlijk kleurgecoördineerde kragen of haarlinten of verenlinten of iets dergelijks om te laten zien dat je elk "huisdier" beschouwde als een individu met wie je elke dag communiceerde en quality time doorbracht. En je zou hun verjaardagen of uitkomstdata moeten onthouden. En bla-bla-bla. (Dit wordt als oké en normaal en verplicht beschouwd bij een hond of kat).

Huidige status van duiven in VK, volgens DEFRA:

http://www.defra.gov.uk/animalh/diseases/vetsurveillance/poultry/index.htm#poultry

DEFRA
Wat verstaan we onder “pluimvee”?
Voor de toepassing van het Great Britain Poultry Register omvatten de soorten pluimvee die moeten worden geregistreerd:

kippen (inclusief krielkippen)
kalkoenen
eenden
ganzen
patrijzen
kwarrels
fazanen
duiven (gefokt voor vlees)
parels
struisvogels
emoes
rhea's

Je kunt dus een taart op vele manieren snijden en serveren: horizontaal, verticaal, een torus met een stuk uit het midden, verkruimeld in een hoop en afgewogen in kleine stapels: het is nog steeds taart. Regels en verordeningen zijn nog steeds juridische instrumenten om te bewerkstelligen wat de persoon (personen) die ze bedenken, willen. Je moet de bedoeling van de regel raden of jezelf ervan op de hoogte stellen, meer dan van de precieze nomenclatuur en formulering en obscure semantiek.

Ook komen onze PT-leden uit verschillende landen met verschillende terminologieën, wetten en benaderingen van duiven en dieren.

Larry