Pigeon-Talk banner

Duif kan niet vliegen en loopt in cirkels

34K views 20 replies 7 participants last post by  Jaye  
#1 ·
Allereerst bedankt. Ik woon in Pittsburgh en vond ongeveer 2-3 maanden geleden een duif op mijn veranda. Ik zette eten neer en hoopte dat hij gewoon rust nodig had en weg zou gaan. Nou, ongeveer 2 weken later was hij er nog steeds, dus ik haalde hem binnen, gaf hem te eten en zette hem in een donkere hondenbench met een warmtekussen onder één kant. Ik vond uw site (het was de enige die duiven niet als vuile dieren afschilderde) en probeerde hem goed te voeden en te laten ontspannen. Het is nu 3 maanden geleden en het gaat heel goed met hem, maar als ik hem meeneem om te wandelen en te proberen te vliegen, kan hij gewoon niet vliegen, hoe hard hij ook met zijn vleugels slaat en soms rondjes loopt.
Wat kan ik doen? Help alsjeblieft!

#4 ·
Hallo

Bekijk de vorige post, met de link erin. Bekijk de link. Laat ons weten of er nog andere symptomen van toepassing zijn.

Trouwens - het is altijd het beste om een ​​nieuw topic te starten in plaats van te posten aan het einde van een ander, voor het geval je post niet wordt opgepikt

#7 ·
Hallo John D. Ja, ze heeft veel van die symptomen, behalve dat haar poep mooi gevormd is en er normaal uitziet. Ik geef haar 3 keer per dag duivenbonen met de hand. Ze wordt sterker en is begonnen me met haar vleugel te slaan en naar me te grommen, ik denk dat dit een goed teken is. Ik houd haar in de kooi om haar op te sluiten, want als ik haar eruit laat, loopt ze achteruit in cirkels. Bedankt

#11 ·
jodie er is momenteel een ernstige duivenziekte in Australië, ik hoop dat het niets dergelijks is. Het spijt me, maar je duif ziet er niet goed uit. Ik hoop dat je het comfortabel kunt houden en als God het wil, zal het beter worden
Het lijkt erop dat het virus zich verspreidt, wat zo goed als onvermijdelijk is :(

#10 ·
Hallo Jodie

Dat lijkt mij een typisch 'knock-out' PMV-geval. We hebben er een die ik ongeveer 3 jaar geleden heb gered, we noemen hem 'Sleepsalot', omdat dat precies is wat hij deed. Zou relatief normale dingen doen (behalve vliegen) en plotseling in een schijnbaar diepe slaap vallen terwijl hij stond. Dat doet hij vandaag de dag nog steeds, hoewel hij, afgezien van vliegen, binnen een paar weken van PMV herstelde. Ik zou gewoon de verzorgingsinstructies volgen en je duif veilig houden. (Eigenlijk lijkt de jouwe bijna identiek op mijn 'Sleepie').

#13 ·
In tijden als deze ben ik blij dat we geen vogels meer in ons land importeren. Maar je zou denken dat trekvogels zoals ganzen, zwanen en zeevogels ziekten naar ons land zouden kunnen verspreiden.

Ik denk dat alleen duiven het dragen
Welnu, dit specifieke probleem is Pigeon Paramyxovirus (Pigeon PMV-1), maar er zijn andere soorten PMV (PMV-2, PMV-3, enz.) die voorkomen bij verschillende vogelsoorten in het wild.

#17 ·
Een van de allereerste tekenen is poep die eruitziet als een plas water met een paar 'wormachtige' vaste stukjes, maar bij veel reddingsvogels zien we dat niet, omdat ze meestal pas worden opgemerkt als ze meer duidelijke symptomen vertonen. Daar heeft het virus de nieren aangetast. Vaak verdwijnt dat snel, hoewel het met tussenpozen opnieuw kan optreden, dus we kunnen poep zien die redelijk normaal is of niet zo goed, maar waarschijnlijk te wijten is aan ondervoeding of enteritis.